گروه محصول -> فنی و مهندسی -> مکانیک

اصول طراحی جیگ و فیكسچرها



قیمت: ۵۰۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 70     کد محصول :6500



اصول طراحی جیگ و فیكسچرها 

فهرست مطالب

ردیف                                                                                                                   صفحه

 مقدمه................................................................................................................................ 1

فصل اول:تاریخچه............................................................................................................. 2

خلاصه تاریخچه................................................................................................................ 3

سالنامه.............................................................................................................................. 4

آرشیو................................................................................................................................ 6

توان تولید........................................................................................................................ 10

شرکتهای تجاری............................................................................................................. 11

انتقال تکنولوژی............................................................................................................... 11

فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها........................................................................................ 25

مقدمه............................................................................................................................... 26

تعریف جیگ و فیکسچرها................................................................................................ 27

دسته بندی جیگ و فیکسچر............................................................................................ 28

تقسیم جیگ و فیکسچرها ............................................................................................... 28

فصل سوم:انواع روبندها................................................................................................. 30

بوستر.............................................................................................................................. 31

گوه های مخروطی  ........................................................................................................ 31

روبندهای زانویی............................................................................................................ 31

روبندهای مکانیزه (هیدرولیكی و پنوماتیكی) ................................................................. 32

گیره ها و سه نظام ها..................................................................................................... 32

روبندهای غیر مکانیکی .................................................................................................. 32

روبند مکشی.................................................................................................................... 32

روبندچرخشی................................................................................................................. 33

روبند ناخنی..................................................................................................................... 33

روبند بادامکی.................................................................................................................. 33

روبند دیسکی دایره ای لنگ............................................................................................. 33

روبند بادامکی اسپیرال.................................................................................................... 33

روبند گوه ای.................................................................................................................. 34

گوه ای تخت.................................................................................................................... 34

فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)................. 35

مشاهدات......................................................................................................................... 36

shop demerit............................................................................................................... 38

تسترگان ها..................................................................................................................... 39

روبات ها......................................................................................................................... 39

مدارات پنوماتیکی............................................................................................................ 40

طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی..................................................................... 41

فصل پنجم :فیکسچرهای کن........................................................................................... 42

فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی.............................................................. 43

فیکسچرهای کنترل.......................................................................................................... 43

فیکسچرهای مدولار پین دار........................................................................................... 45

گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی.............................................................. 45

ششم :بررسی جوانب طراحی......................................................................................... 47

طراحی ابزار.................................................................................................................... 48

بررسی اقتصادی............................................................................................................. 48

اصول اقتصادی بودن طرح............................................................................................. 48

درجات آزادی................................................................................................................. 48

قاعده1;2,3...................................................................................................................... 49

دستگاه مختصات مرجع.................................................................................................. 49

بدنه جیگ و فیکسچرbody............................................................................................. 50

قطعات پیش ساخته.......................................................................................................... 50

منابع................................................................................................................................ 51

نقشه های  modeling جیگ................................................................................................  

مقدمه:

بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آن است.

این جمله زیبا پیام اراده، عزم و سازندگی دارد. انسان مصمم، عازم و سازنده، مقهور دست سرنوشت نیست بلكه سرنوشتش را خود رقم می زند. این عزم، انسان را از در افتادن در گرداب انفعال خارج نموده و در مقابل تن دادن به روز مرگی رویین تن می‌گرداند. پس بجاست با گذراندن این دوره ی كارآموزی خود را از لحاظ ارتقای عملی بالا برده تا بتوان میان علوم دانشگاهی گذرانده و نیاز صنعت اشتراكی یافته و به پروراندن آن اشتراكات بپردازیم. این جانب در این دوره ی 240 ساعت با بهره گیری از دانش و تجربه ی صاحبان فن توانستم به آشنایی با اصول اولیه طراحی جیك و فیكسچرها و مدل سازی یك جیگ توسط نرم افزار CATIYA دست یابم و پس از آن با اندازه برداری توسط دوربین ATOS به فایلهای ایجاد شده ی ابر نقاط موجود در سیستم های كامپیوتری دست یافتم و بدین ترتیب با نحوه‌ی مدل كردن فایلهای ابر نقاط آشنا شدم.

 

فصل اول:

تاریخچه

 

 

 

 

 
 

 


خلاصه تاریخچه:

 

 

شركت سایپا دیزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاری با شركت ماك تراكس و با نام ایران كاوه فعالیت خود را با مونتاژ كامیون های ماك و ساخت انواع تریلر آغاز نمود.

تعداد كامیون های تولیدی ایران كاوه طی مدت همكاری با شركت ماك تراكس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گردید.

به دنبال توقف تولید كامیون های ماك در سال 1357، شركت سایپا دیزل به منظور بهره گیری ازظرفیت های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را در دستور كار خود قرار داد.

در سال 1363 پس از بررسی های انجام شده در خصوص راه اندازی خط جدید تولید كامیون، قرارداد ساخت و تولید ولوو F12 در مدل های 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شركت ولوو تراكس منعقد گردید، انعقاد قرارداد تولید تریلرهای كفی با شركت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپا دیزل طی این سال بود.

در روند تولید مطمئن طی سال  های 1363 تا 1380، تولید كامیون های ولوو NL12 و F12 به میزان بیش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودكفایی حاصل گردید.

اما در پی وضع استانداردهای زیست محیطی موسوم به استانداردهای یورو توسط اتحادیه اروپایی و عدم تجهیز كامیون های شركت های حمل و نقل بین المللی ایران به موتورهای دارای این استاندارد آلایندگی، شركت سایپا دیزل به عنوان ركنی اساسی در صنعت حمل و نقل جاده ای با قریب به نیم قرن تجربه در این صنعت، با درك صحیح از شرایط و با عنایت به نقش خطیر خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد كامیون ها در جاده‌های اروپایی، با هدف بازسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای كشور به ویژه در بخش ترانزیت، اقدامات گسترده ای را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسی ها و مذاكرات مقدماتی و انعقاد قرارداد جدید با شركت ولوو تراكس، كامیون های ولوو مدل FH12 و NH12 كه هم اكنون مجهز به موتورهای با استاندادرهای آلایندگی یورو 3 می باشد، در خط تولیدی محصولات سایپا دیزل جای گرفتند.

فناوری روز اروپا، كیفیت، ایمنی، راحتی، قدرت و استحكام كامیون های جدید ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش كامیون های كشنده سنگین درسال81 را برای شركت سایپا دیزل و بازار ایران به ارمغان آورد.

از طرف دیگر خلاء موجود در بخش نیمه سنگین و احساس نیاز مبرم به بازسازی ناوگان فرسوده داخل در این بخش از بازارمعرفی كامیون های به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدین ترتیب شركت سایپا دیزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه كامیون در تمامی بخش های سبك، متوسط، نیمه سنگین و سنگین در بیش از 23 مدل و همچنین انواع تریلر و اتاق بار، با سربلندی قادر به پاسخگویی به اطمینان مشتریان و جلب رضایت ایشان باشد.

ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع كامیون و 6000 دستگاه انواع تریلر و اتاق بار می باشد.

سرمایه گذاری و ظرفیت سازی در زمینه های تولیدی و تكنولوژیك، توسعه و ایجاد شركت های تابعه، همكاری با شركت های طراز اول جهانی در صنعت خودروهای تجاری، بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلی و ترانزیت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهای جهانی به بازارهای صادراتی، كسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتی، استقرار سیستم مدیریت یكپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای استقرار سیستم مدیریت یكپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دریافت جایزه های ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در سطح تقدیرنامه و كسب عنوان برترین شركت گروه سایپا نه تنها جایگاه شركت سایپا دیزل را به عنوان شركت بلامنازع پیشروی بازار داخلی در بخش كامیون و تریلر تثبیت نموده بلكه دورنمای روشنی را در بازارهای منطقه برای این شركت ترسیم نموده است.

هم اكنون نیز این شرکت در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامی مطمئن در راستای عرضه محصولات مسافری برداشته است.

 

سالنامه:

1357-1342

×                  تاسیس شركت با نام ایران كاوه

×                  آغاز عملیات ساخت و مونتاژ كامیون های ماك

×                  تولید تعداد 7152 دستگاه انواع مدل های كامیون های ماك

         1363-1357

×                  توقف تولید كامیون های ماك به دلیل قطع روابط سیاسی با ایالات متحده آمریكا

×                  تولید محصولاتی همچون وانت پیكان و ماشین آلات كشاورزی به منظور جلوگیری از توقف تولید   كارخانه و ایجاد اشتغال زایی

×                  انعقاد قرارداد با شركت گوشا یوگسلاوی سابق به منظور انتقال فناوری و تولید تریلر

      1375-1363

×                  انعقاد قرارداد با شركت ولووی سوئد به منظور تولید محصول كامیون ولوو F12

×                  راه اندازی خط تولید كامیون ولوو F12 با سرمایه ای بالغ بر 4000 میلیون ریال

×                  تولید تعداد 10015 دستگاه كامیون ولوو F12

×                  انتقال خط تولید كامیون های ولوو NL12 از شركت زامیاد به شركت ایران كاوه

×                  تولید تعداد 441 دستگاه كامیون ولوو NL12

×                  تاسیس شركت كاوه خودرو به منظور ساخت و تامین قطعات محصولات تولیدی شركت

×                  اخذ گواهینامه ISO 9002 برای اولین بار در صنعت خودروی كشور در زمینه ساخت و مونتاژ كامیون ولوو F12

×                  اخذ گواهینامه ISO 9001 در زمینه:

×                  ساخت و مونتاژ كامیون F12

×                  طراحی ، ساخت و مونتاژ تریلر كفی و چادری

×                  انعقاد قرارداد با شركت رنوتراكس در اسفندماه 1376 به منظور ساخت كامیون های سبك بادسان

      1380-1375        

×                  طراحی كامیون سبك بادسان با همكاری فنی شركت رنوتراكس در سال 1376

×                  تولید اولین نمونه كامیون بادسان در آذرماه سال 1376

×                  خرید اولین پارتی 500 دستگاهی قطعات منفصله كامیون های بادسان در سال 1377

×                  انتخاب شركت به عنوان صادر كننده نمونه در سال 1377

×                  دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری به عنوان شركت صادركننده برتر در سال 1377

×                  تولید انبوه كامیون های بادسان در سال 1377

×                  تولید میدی باس 25 نفره مهسان با بهره گیری از پلت فرم مشترك كامیون بادسان در سال 1378

       1383-1380

×                  صادرات 500 دستگاه كامیون و 50 دستگاه تریلر به همراه قطعات یدكی به كشور عراق و كسب درآمد ارزی چشمگیر به میزان 35 میلیون دلار

×                  راه اندازی خط تولید كامیون ولوو FH12 در سال 1380

×                  انعقاد موافقت نامه همكاری انتقال دانش فنی با شركت ولوو تراكس به منظور تولید كامیون های  ولوو مدل FM9 در سال 1380

×                  انعقاد موافقت نامه انتقال تكنولوژی كامیون های رنومیدلام با شركت رنوتراكس در تاریخ 29 آذرماه  سال 13812004 : 14001 ISO

×                  صادرات تعداد 129 دستگاه كامیون ولوو و قطعات یدكی به ارزش حدود 10 میلیون دلار به كشورهای كویت و ایتالیا در سال 83

×                  ثبت بهترین ركورد تولید تاریخ شركت به میزان 13540 دستگاه انواع كامیون سبك، نیمه سنگین و سنگین

×                  ایجاد و راه اندازی خط رباتیك نقاشی

×                  استقرار سیستم جدید مدیریت انبارها به منظور سهولت بخشیدن به بخش تولید و جابجایی مواد

×                  استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و كسب گواهینامه OHSAS 18001

×                  اخذ گواهینامه سیستم های مدیریت یكپارچه IMS

×                  اخذ تندیس زرین گروه سایپا در تعالی سازمانی و اخذ رتبه برترین شركت گروه در این زمینه

×                  اخذ گواهینامه و تقدیرنامه جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی

×                  همكاری با شركت رنو – نیسان در قالب قرارداد همكاری با شركت چینی دانگ فنگ به منظور ارایه كامیون های نسبتا ارزان قیمت در بخش نیمه سنگین

×                  همكاری با شركت چینی یوتانگ به منظور تولید مینی بوس و میدی باس

 

آرشیو:

سال 1342

-  تاسیس شركت با نام ایران كاوه

سال 1344 

-  آغاز فعالیت تولید و مونتاژ كامیون ماك

-  ثبت سرمایه اولیه شركت به میزان 80 میلیون ریال

سال 1348

-  انتقال كارخانه به محل فعلی خود واقع در كیلومتر 14 جاده مخصوص كرج

-  افزایش تولید به ده دستگاه كامیون ماك در روز

-  ساخت محصولات متفرقه از جمله مینی بوس جی ام سی (G.M.C) و اتوبوس به سفارش ارتش و شهربانی

سال 1357

-  تولید تعداد 7152 دستگاه كامیون ماك طی سالهای 1344 تا 1357

-  توقف تولید كامیون ماك بدلیل قطع روابط سیاسی با ایالات متحده امریكا

سال 1358

-  افزایش سرمایه شركت از مبلغ 80 میلیون ریال به 1080 میلیون ریال

-  تولید وانت پیكان و تجهیزات تراكتور برای مصارف كشاورزی جهت جلوگیری از توقف تولید كارخانه و ایجاد اشتغال زایی

سال 1360

-  انعقاد قرارداد تولید 3100 دستگاه تریلر سه تن كشاورزی و 3000 دستگاه تیغه تراكتور با بنگاه توسعه ماشین های كشاورزی

-  مونتاژ كامیون های ولوو مدل N

سال 1361

-  اداره كارخانه توسط مدیریت دولتی

سال 1362

-  انعقاد قرارداد با شركت گوشا یوگسلاوی سابق بمنظور ارتقای سطح كیفی تولید تریلر كفی

 

سال 1363

-  انعقاد قرارداد با شركت ولوو سوئد برای تولید محصول كامیون ولوو F12 در ایران



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش مشکل


برچسب ها:اصول طراحی جیگ و فیكسچرها    طرح توجیهی اصول طراحی جیگ و فیكسچرها    دانلود اصول طراحی جیگ و فیكسچرها    مکانیک   طراحی جیگ   جیگ و فیكسچر   قطعات پیش ساخته   روبند بادامکی اسپیرال   طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)   روبند گوه ای   دسته بندی جیگ و فیکسچر   طراحی جیگ و فیكسچر   دانلود طرح توجیهی پروژه دانشجویی   دانلود پژوهش   دانلود تحقیق